(Dz 12,1-11)
W owych dniach Herod zacz±³ prze¶ladowaæ niektórych cz³onków Ko¶cio³a. ¦ci±³ mieczem Jakuba, brata Jana, a gdy spostrzeg³, ¿e to spodoba³o siê ¯ydom, uwiêzi³ nadto Piotra. A by³y to dni Prza¶ników. Kiedy go pojma³, osadzi³ w wiêzieniu i odda³ pod stra¿ czterech oddzia³ów, po czterech ¿o³nierzy ka¿dy, zamierzaj±c po ¦wiêcie Paschy wydaæ go ludowi. Strze¿ono wiêc Piotra w wiêzieniu, a Ko¶ció³ modli³ siê za niego nieustannie do Boga. W nocy, po której Herod mia³ go wydaæ, Piotr, skuty podwójnym ³añcuchem, spa³ miêdzy dwoma ¿o³nierzami, a stra¿nicy przed bram± strzegli wiêzienia. Wtem zjawi³ siê anio³ Pañski i ¶wiat³o¶æ zaja¶nia³a w celi. Tr±ceniem w bok obudzi³ Piotra i powiedzia³: Wstañ szybko! Równocze¶nie z r±k [Piotra] opad³y kajdany. Przepasz siê i w³ó¿ sanda³y! - powiedzia³ mu anio³. A gdy to zrobi³, rzek³ do niego: Narzuæ p³aszcz i chod¼ za mn±! Wyszed³ wiêc i szed³ za nim, ale nie wiedzia³, czy to, co czyni anio³, jest rzeczywisto¶ci±; zdawa³o mu siê, ¿e to widzenie. Minêli pierwsz± i drug± stra¿ i doszli do ¿elaznej bramy, prowadz±cej do miasta. Ta otwar³a siê sama przed nimi. Wyszli wiêc, przeszli jedn± ulicê i natychmiast anio³ odst±pi³ od niego. Wtedy Piotr przyszed³ do siebie i rzek³: Teraz wiem na pewno, ¿e Pan pos³a³ swego anio³a i wyrwa³ mnie z rêki Heroda i z tego wszystkiego, czego oczekiwali ¯ydzi.
(Ps 34,2-9)
REFREN: Od wszelkiej trwogi Pan Bóg mnie wyzwoli³.
Bêdê b³ogos³awi³ Pana po wieczne czasy,
Jego chwa³a bêdzie zawsze na moich ustach.
Dusza moja chlubi siê Panem,
niech s³ysz± to pokorni i niech siê wesel±.
Wys³awiajcie razem ze mn± Pana,
wspólnie wywy¿szajmy Jego imiê.
Szuka³em pomocy u Pana, a On mnie wys³ucha³
i wyzwoli³ od wszelkiej trwogi.
Spójrzcie na Niego, a rozpromienicie siê rado¶ci±,
oblicza wasze nie zap³on± wstydem.
Oto biedak zawo³a³ i Pan go us³ysza³,
i uwolni³ od wszelkiego ucisku.
Anio³ Pañski otacza szañcem bogobojnych,
aby ich ocaliæ.
Skosztujcie i zobaczcie, jak Pan jest dobry,
szczê¶liwy cz³owiek, który znajduje w Nim ucieczkê.
(2 Tm 4,6-9.17-18)
Najmilszy: Krew moja ju¿ ma byæ wylana na ofiarê, a chwila mojej roz³±ki nadesz³a. W dobrych zawodach wyst±pi³em, bieg ukoñczy³em, wiarê ustrzeg³em. Na ostatek od³o¿ono dla mnie wieniec sprawiedliwo¶ci, który mi w owym dniu odda Pan, sprawiedliwy Sêdzia, a nie tylko mnie, ale i wszystkich, którzy umi³owali pojawienie siê Jego. Po¶piesz siê, by przybyæ do mnie szybko. Natomiast Pan stan±³ przy mnie i wzmocni³ miê, ¿eby siê przeze mnie dope³ni³o g³oszenie /Ewangelii/ i ¿eby wszystkie narody /je/ pos³ysza³y; wyrwany te¿ zosta³em z paszczy lwa. Wyrwie miê Pan od wszelkiego z³ego czynu i wybawi miê, przyjmuj±c do swego królestwa niebieskiego; Jemu chwa³a na wieki wieków! Amen.
(Mt 16,18)
Ty jeste¶ Piotr - Opoka, i na tej Opoce zbudujê mój Ko¶ció³, a bramy piekielne go nie przemog±.
(Mt 16,13-19)
Gdy Jezus przyszed³ w okolice Cezarei Filipowej, pyta³ swych uczniów: Za kogo ludzie uwa¿aj± Syna Cz³owieczego? A oni odpowiedzieli: Jedni za Jana Chrzciciela, inni za Eliasza, jeszcze inni za Jeremiasza albo za jednego z proroków. Jezus zapyta³ ich: A wy za kogo Mnie uwa¿acie? Odpowiedzia³ Szymon Piotr: Ty jeste¶ Mesjasz, Syn Boga ¿ywego. Na to Jezus mu rzek³: B³ogos³awiony jeste¶, Szymonie, synu Jony. Albowiem nie objawi³y ci tego cia³o i krew, lecz Ojciec mój, który jest w niebie. Otó¿ i Ja tobie powiadam: Ty jeste¶ Piotr [czyli Ska³a], i na tej Skale zbudujê Ko¶ció³ mój, a bramy piekielne go nie przemog±. I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwi±¿esz na ziemi, bêdzie zwi±zane w niebie, a co rozwi±¿esz na ziemi, bêdzie rozwi±zane w niebie.
...B³ogos³awiony jeste¶, Szymonie, synu Jony. Albowiem nie objawi³y ci tego cia³o i krew, lecz Ojciec mój, który jest w niebie.
Cz³owiek sam z siebie, swoimi si³ami umys³u niewiele rozumie. Nie potrafi odkryæ sensu w ¶wiecie, nie potrafi rozpoznaæ Boga, ani zrozumieæ siebie.
Gdzie jest jednak i na czym polega ta ró¿nica pomiêdzy lud¼mi, która sprawia, ¿e jednym Bóg siê objawia, a innym nie? Co sprawia, ¿e jedni zanurzaj± siê w ¶wiecie ducha, odnajduj±c w nim ¯ycie prawdziwe, a inni porwani przez zewnêtrzny ¶wiat w ogóle nie docieraj± do g³êbi ? Czy poznanie Boga zale¿y od otwarto¶ci umys³u wci±¿ poszukuj±cego i przeczuwaj±cego obecno¶æ Stwórcy , czy mo¿e raczej od czysto¶ci niezepsutego ca³kowicie pych± serca, które pragnie mi³o¶ci i dobroci i w ten sposób t± Mi³o¶æ przyzywa?
Proszê Ciê Panie za tymi, którzy ci±gle Ciebie nie znaj± i którzy nawet nie wiedz±, ¿e mo¿na prze¿yæ ca³e ¿ycie i nie zacz±æ nawet ¯YÆ NAPRAWDÊ.
...Tak jak dziêki logice i zdolno¶ci analizy rozum pojmuje porz±dek i materiê, tak przez wiarê, modlitwê i prawdziwe uwielbienie dusza odkrywa mi³o¶æ Boga i tajemnicê wszech¶wiata i sama obdarza ¿yciem. - ¶w. Charbel
Bog nie na Piotrze zbudowal Kosciol i buduje nadal, ale na danym Piotrowi blogoslawienstwie. Nie dlatego „bramy piekielne nie przemoga” Kosciola, ze Piotr jest niezlomny, ale dlatego , ze jest on chroniony Bozym blogoslawienstwem.
To samo Boze blogoslawienstwo pozwala Kosciolowi spelniac misje pojednania, czyli przezwyciezenia grzechu wrogosci i rozdzialu - budujac w ten sposob Krolestwo Niebieskie.
Zycie ludzkie posiada zawsze wymiar zwyczajnosci i zawsze tez posiada ono wymiar dramatyczny. Jest droga ktora idziemy ku Pelni. Jest ona dla tych „którzy umi³owali pojawienie siê Jego ( Chrystusa )”. MARANA THA – PRZYJDZ NASZ PANIE.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum