Strona Główna nasz DOM
www.netparafia.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat

Poprzedni temat «» NastÄ™pny temat
Ecclesia in Medio Oriente
Autor Wiadomość
karino09
Ania


Miejscowosc: Lublin
WysÅ‚any: 30 WrzesieÅ„ 2012, 02:14   Ecclesia in Medio Oriente

3. W ¶wietle wiary chrze¶cijañskiej, „jedno¶æ
jest ¿yciem samego Boga, który objawia siê
w Duchu ¦wiêtym, przez Jezusa Chrystusa”1. Jest
to dar od Boga, który odwo³uje siê do naszej wol-
o1 BENEDYKT XVI, Homilia podczas Mszy ¶w. na rozpoczêcie
Specjalnego Zgromadzenia Synodu Biskupów dla Bliskiego Wschodu (11
pa¼dziernika 2010), AAS 102 (2010), 805; L’Osservatore Rmano,
wyd. polskie, n. 11/2010, ss. 17-19
no¶ci i oczekuje na nasz± odpowied¼.
To w³a¶nie
ze wzglêdu na swe boskie pochodzenie, komunia
ma zasiêg powszechny. O ile stanowi ona
dla chrze¶cijan bezwzglêdne wyzwanie, z racji ich
wspólnej wiary apostolskiej, o tyle w nie mniejszym
stopniu jest ona otwarta na naszych braci
¿ydów i muzu³manów i na wszystkie osoby, które
tak¿e, w ró¿nych formach, s± przyporz±dkowane
do Ludu Bo¿ego. Ko¶ció³ katolicki na Bliskim
Wschodzie wie, ¿e nie bêdzie móg³ w pe³ni
manifestowaæ tej komunii w p³aszczy¼nie ekumenicznej
i miêdzyreligijnej, je¶li nie o¿ywi jej przede
wszystkim w sobie i w ka¿dym ze swoich Ko¶cio³ów,
w¶ród wszystkich ich cz³onków: patriarchów,
biskupów, kap³anów, zakonników, osób
konsekrowanych i ¶wieckich. Pog³êbienie indywidualnego
¿ycia wiary i wewnêtrzna odnowa duchowa
w obrêbie Ko¶cio³a katolickiego pozwol±
osi±gn±æ pe³niê ¿ycia ³aski i theosis2 (ubóstwienie).
W ten sposób ¶wiadectwo zyska wiarygodno¶æ

http://episkopat.pl/pliki...-%20Polacco.pdf
 
 
Alina


WysÅ‚any: 30 WrzesieÅ„ 2012, 08:54   

[...]Pog³êbienie indywidualnego
¿ycia wiary i wewnêtrzna odnowa duchowa
w obrêbie Ko¶cio³a katolickiego pozwol±
osi±gn±æ pe³niê ¿ycia ³aski i theosis2 (ubóstwienie).
W ten sposób ¶wiadectwo zyska wiarygodno¶æ ."

Bardzo mi siê to podoba, bo to znaczy dla mnie, ¿e drogê ku innym nale¿y zacz±æ od siebie i ¶wiadectwem mojej wiary ma byæ moje ¿ycie coraz bardziej podobne do ¯ycia Pana.
Taka w³a¶nie przemiana chrze¶cijan ma byæ punktem wyj¶cia do komunii wszystkich i do jedno¶ci.
Chyba powinni¶my to wzi±æ sobie bardzo do serca.
Tym bardziej , ¿e nie widzê ju¿ chyba innej mo¿liwo¶ci osobistej walki ze z³em ¶wiata/poza modlitw± i pokut±/ jak ta , aby stawaæ siê bardziej dobrym...
 
 
Wanda
wanda

Miejscowosc: Lublin
WysÅ‚any: 30 WrzesieÅ„ 2012, 09:11   

http://www.idziemy.pl/kos...-ziemi-swietej/
¦wiat zapomnia³ o Ziemi ¦wiêtej
Chrze¶cijanie na Bliskim Wschodzie s± w wirze przemian, których ostateczny bilans wci±¿ jest bardzo trudny do przewidzenia. Mamy nadziejê, ¿e Papie¿ doda nam otuchy i wraz z nami we¼mie odpowiedzialno¶æ za ten region ¶wiata - mówi ³aciñski patriarcha Jerozolimy abp Fouad Twal.

Z ³aciñskim patriarch± Jerozolimy abp. Fouadem Twalem rozmawia Krzysztof Bronk z Radia Watykañskiego


Od czasu Synodu Biskupów dla Bliskiego Wschodu w tym regionie ¶wiata wydarzy³o siê bardzo wiele. Jak chrze¶cijanie postrzegaj± sw± sytuacjê?

Prawdê powiedziawszy na Bliskim Wschodzie nie da siê przewidzieæ, co siê stanie. Nasze plany na przysz³o¶æ zmieniaj± siê co pó³ roku, a nawet co trzy miesi±ce. Wiemy jedynie, ¿e jeste¶my w trakcie przemian, z których nie wiadomo, co wyniknie. A to oznacza trwogê, lêk, ale i nadziejê oraz intensywn± modlitwê. Teraz czekamy na posynodaln± adhortacjê apostolsk± Benedykta XVI, która w jaki¶ sposób podsumuje nasze refleksje i dyskusje podczas Synodu. Kluczow± kwesti± jest tu poczucie przynale¿no¶ci do tej ziemi. Musimy staraæ siê, na ile jest to mo¿liwe, powstrzymaæ emigracjê, nie wyprzedawaæ naszej ziemi, bez wzglêdu na cenê, zw³aszcza w Jerozolimie. Bo ziemia to w³adza i to¿samo¶æ. Ziemia jest tu wszystkim. Dlatego trzeba siê tej ziemi kurczowo trzymaæ. Staramy siê o codzienny dialog z naszymi s±siadami, ¿ydami i muzu³manami. Ale obawiamy siê rozwoju integryzmu religijnego, zarówno muzu³mañskiego, jak i ¿ydowskiego, bo on bezpo¶rednio nam zagra¿a. W tym wzglêdzie liczymy na naszych duszpasterzy i na wspólnotê miêdzynarodow±, ¿e bêd± siê wstawiaæ za nami. Wiemy dobrze, ¿e polityk± miêdzynarodow± rz±dz± interesy, które niczym buldo¿er niszcz± wszystko, co stanie im na drodze. My tymczasem jeste¶my bardzo zaniepokojeni, widz±c, co dzieje siê na przyk³ad w Syrii. To spêdza nam sen z oczu. Nie wiemy, co siê stanie.


Przywo³a³ Ksi±dz Arcybiskup wiele kwestii, które sta³y w centrum obrad synodu: jak emigracja chrze¶cijan, dialog z ¿ydami i muzu³manami, relacje ekumeniczne z innymi Ko¶cio³ami... Czy na tym polu co¶ siê zmieni³o na lepsze?

Nie, nie za bardzo. Z ¿ydami prowadzimy dialog, ale w codziennym ¿yciu wci±¿ rozbijamy siê o problem okupacji, która rujnuje nasze ¿ycie. Po obu stronach nie brakuje ludzi dobrej woli, ale ta nienormalna sytuacja niweczy wszelkie próby dialogu. Podobnie ma siê rzecz z muzu³manami. Zakoñczenie ramadanu by³o okazj± do z³o¿enia ¿yczeñ, wyra¿enia naszej gotowo¶ci do ¿ycia w zgodzie i pokoju. Ale z drugiej strony jeste¶my ¶wiadkami wzrostu postaw radykalnych w¶ród muzu³manów w niespotykanej dot±d skali. Widaæ to na ka¿dym kroku. I trzeba to jasno powiedzieæ, bo musimy byæ realistami. Taka jest sytuacja, w której ¿yjemy. Jeste¶my pe³ni obaw, cierpimy, p³aczemy. Ale wiemy, ¿e przed nami cierpia³ tu nasz Pan, Jezus Chrystus. My idziemy w Jego ¶lady. Boli nas, ¿e ¶wiat przesta³ siê interesowaæ Ziemi± ¦wiêt±. Ca³a uwaga skupia siê na Syrii czy Iranie. Oczekuje siê od nas b³ogos³awieñstwa dla interwencji w Syrii, ale nikt, ¿aden z zagranicznych dyplomatów czy ministrów, nie potrafi nam powiedzieæ, jakie maj± plany wzglêdem tego kraju. Co bêdzie po obaleniu re¿imu Assada? Chc± od nas poparcia w ciemno. A tego my nie zrobimy. Dobrze pamiêtamy, co wydarzy³o siê w Iraku. Nie chcemy drugiego Iraku.


We wrze¶niu Papie¿ odwiedzi Liban. Jakiego przes³ania od niego oczekujecie?

Oczekujemy, ¿e doda nam otuchy. Jasne, ¿e nie jest to podró¿ tylko dla Libanu, ale dla nas wszystkich. Mamy nadziejê, ¿e ta podró¿ w ogóle dojdzie do skutku. Liczymy, ¿e Papie¿ doda nam otuchy, ale te¿, ¿e bêdzie dzieli³ z nami odpowiedzialno¶æ za Bliski Wchód. Bo trzeba pamiêtaæ, ¿e w ca³ym regionie sytuacja jest bardzo napiêta i niespokojna, szerzy siê przemoc. Modlimy siê o pokój, ale nie bardzo wiemy, jak go osi±gn±æ. Bo jak wszyscy dobrze wiedz±, kraje arabskie nie godz± siê na ingerencje z zewn±trz, a za wszystkimi przemianami musz± staæ wojskowi, przynajmniej musz± siê na nie zgodziæ. Takie s± realia na Bliskim Wschodzie. A w Syrii armia w 80 czy nawet 90 procentach stoi po stronie Assada. A to z kolei oznacza, ¿e czeka nas jeszcze wiele aktów przemocy, niewinnych ofiar, zanim sprawa siê rozstrzygnie: zmieniamy re¿im, czy pozostajemy przy starym. My¶lê, ¿e ci, którzy przyje¿d¿aj± do nas, by uczyæ nas demokracji, nie zdaj± sobie sprawy, jak bardzo z³o¿ona jest ta sytuacja.

rozmawia³ Krzysztof Bronk/Radio Watykañskie
 
 
karino09
Ania


Miejscowosc: Lublin
WysÅ‚any: 30 WrzesieÅ„ 2012, 16:41   

To, o czym mówi Papie¿ w przytoczonym dzi¶ fragmencie jest dla nas oczywiste, bo ci±gle poruszamy siê w tej przestrzeni. Mówiê o nas DOMownikach ale nie tylko. W jaki sposób przek³ada siê to na moje osobiste do¶wiadczenie i jak z tego korzystaæ aby budowaæ jedno¶æ chrze¶cijan - to zasadnicze pytanie. Czy Rok Wiary w kontek¶cie tego dokumentu nie jest okazj± do rozpoczêcia swojego osobistego zadania?
 
 
Abuna Zygmunt
Abuna Zygmunt


Miejscowosc: Aleppo
WysÅ‚any: 30 WrzesieÅ„ 2012, 21:06   

Niech sie dopisze i ja, dzisiaj bez komentarza, ale teksty ktore sobie wynotowalem sa latwe przeciez do zinterpretowania. Niektore wspomnieli juz inni przede mna.


„Jedno¶æ jest ¿yciem samego Boga, który objawia siê w Duchu ¦wiêtym, przez Jezusa Chrystusa

Jednosc jest darem od Boga, który odwo³uje siê do naszej wolosci i oczekuje na nasza odpowiedz”

Komunia ma zasiêg powszechny, otwarta jest na naszych braci ¿ydów i muzu³manów i na wszystkie osoby, które tak¿e, w ró¿nych formach, s± przyporz±dkowane do Ludu Bo¿ego.

Ko¶ció³ katolicki na Bliskim Wschodzie wie, ¿e nie bêdzie móg³ w pe³ni manifestowaæ tej komunii w p³aszczy¼nie ekumenicznej i miêdzyreligijnej, je¶li nie o¿ywi jej przede wszystkim w sobie i w ka¿dym ze swoich Ko¶cio³ów,

Pog³êbienie indywidualnego ¿ycia wiary i wewnêtrzna odnowa duchowa" jest koniecznym i podstawowym postulatem
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group