Wysłany: 4 PaĽdziernik 2012, 23:04 Ecclesia in Medio Oriente 9
9. Wed³ug Pisma ¦wiêtego pokój jest nie tylko
paktem lub traktatem umo¿liwiaj±cym spokojne
¿ycie, a jego defi nicja nie mo¿e ograniczaæ siê jedynie
do braku wojny. Pokój, zgodnie z jego hebrajsk±
etymologi±, oznacza: byæ spe³nionym, nienaruszonym,
doprowadziæ co¶ do koñca, ¿eby odzyskaæ
integralno¶æ. Jest to stan cz³owieka, który
¿yje w harmonii z Bogiem, z samym sob±, z bli¼nim
i z przyrod±. Pokój, zanim stanie siê widocznym
na zewn±trz, musi byæ we wnêtrzu. Jest on
b³ogos³awieñstwem. Jest on pragnieniem pewnej
rzeczywisto¶ci. Pokój jest tak bardzo upragniony,
¿e na Bliskim Wschodzie sta³ siê pozdrowieniem
(por. J 20, 19; 1 P 5, 14). Pokój jest sprawiedliwo¶ci±
(por. Iz 32, 17) a ¶w. Jakub w swoim Li¶cie
dodaje: „Owoc za¶ sprawiedliwo¶ci siej± w pokoju
ci, którzy zaprowadzaj± pokój” (3, 18). Prorocka
walka i refleksja m±dro¶ciowa by³y zmaganiami
i konieczno¶ci±, ze wzglêdu pokój eschatologiczny.
Chrystus prowadzi nas ku temu autentycznemu
pokojowi w Bogu. On jest jego jedyn± bram±
(por. J 10, 9). Tê w³a¶nie jedyn± bramê pragn±
przekroczyæ chrze¶cijanie.
Jest to stan cz³owieka, który
¿yje w harmonii z Bogiem, z samym sob±, z bli¼nim
i z przyrod±. Pokój, zanim stanie siê widocznym
na zewn±trz, musi byæ we wnêtrzu
Chrystus prowadzi nas ku temu autentycznemu
pokojowi w Bogu.
Zyczmy sobie pokoju.
Pokoj to harmonia z Bogiem, z samym soba, czlowiekiem i tym co nas otacza.
Jezeli ten pokoj bedzie,nie bedzie wojen, a wiec bedzie ten powszechnie rozumiany pokoj.
Al salam alaykom.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum